Blogg

Allt om hjärtat

I dag distribuerades Friska Hjärtan med Metro, en tematidning med Hjärt-Lungfonden och Metro Custom Publishing som avsändare. Uppdragsmedia har stått för hela produktionen och det har varit en riktigt rolig resa.

Det var förstås kul att göra något med ett gott syfte, kampanjen Alla barnhjärtans månad. Dessutom var det en rolig utmaning att skriva och formge artiklar om exempelvis barnkardiologi på ett läsarvänligt sett.

Lena Fredriksson på designbyrån Oktavilla har jobbat med formen. Hon har utgått från Hjärt-Lungfondens grafiska profil och använt deras typsnitt Gill Sans och Quadraat. För huvuddelen av texterna står Christian von Essen.

Vi är jättenöjda och hoppas förstås att tematidningen hjälper Hjärt-Lungfonden att nå årets huvudmål med kampanjen, att finansiera det nya kommunikationssystemet Gertrud. Vill också passa på att tacka projektledaren på Hjärt-Lungfonden, Sofie Thiger för ett mycket gott samarbete.

– Det har varit en fröjd att arbeta med Uppdragsmedia – proffsiga, kreativa, och tillmötesgående. Tidningen är en viktig del av vår kampanj Alla barnhjärtans månad och genom den får många chansen att blicka in i hjärtebarnens värld på ett sätt som de kanske aldrig fått förut, hälsar Sofie.

Hela Friska Hjärtan i PDF-format hittar ni här.

Titel: Friska Hjärtan
Antal sidor: 16
Packningsgrad: 40 procent
Publicerades: 10 februari 2010